torsdag 19. mars 2015

Mat til småe og mat til store

Der er fuglehuset på plass igjen, deler satt sammen og nye tråder for oppheng. Huset er fylt med mat  igjen. Fuglene har vært her alle dager i uka på plenen og spist opp solsikkefrøene som ble spredt rundt etter stormen som raserte fuglehuset.

Når vi snakker om mat tenker jeg på poden min som fikk faren sin matpakke idag. Jeg hadde smurt grove rundstykker med kalkunkorv til minsten, og 4 brødskiver samt en boks makrell i tomat til Tore. Problemet var at jeg i dag tidlig tok feil matboks så minsten fikk kun de 4 brødskivene uten pålegg, da makrellboksen ble igjen i kjøleskapet. Og Tore fikk rundstykkene. Jeg oppdaget ikke dette før jeg hadde lunsj, og da var det for sent å kjøre på skolen å bytte matpakker. Åh så vondt jeg hadde det i dag, tenkte på han som var sulten stakkars. Det går nå bra, men likevel. Vi har alle like matbokser, jeg skal kjøpe ny til minsten, slik at den skiller seg ut.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar