mandag 30. mars 2015

Hvor er.... ?

Har du sett mobilen,  har du sett husnøklene, har du sett...? Er det ikke rart hvor fort man legger fra seg ting i farta, ofte mens man plutselig finner på å gjøre noe annet. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har lagt mobilen, husnøklene på en lur plass mens jeg gjør noe annet. Det er bare å finne den lure plassen igjen, mobilen kan man ringe til hvis du har noen sammen med deg med mobil, men alt det andre må man tenke tilbake hva man gjorde siste sted man så mistet gjenstand.

Jeg har de siste fjorten dagene lett etter et par treningsbukser til guttungen, jeg skjønte ikke hvor de hadde blitt av. Jeg letet i skittentøyskurven, klesskapet hans ble endevendt,  i lueskuff og så videre, tilsluttet måtte jeg lete i mine klesskap, og der var buksen. Han er jo snart like stor som meg :).

En gammel arbeidsgiver fikk seg en dings han hadde  på nøklene, hver gang han plystret laget dingsen en pipelyd, og da fant han nøklene. Vi hørte han ofte gå og plystre. Skulle hatt meg en sånn,  men tror vi trenger den tenkingen - hva man gjorde før man før man la nøklene på den lure plassen. 

Smartbandet har en funksjon for å lete etter mobilen, du trykker bare på et knappevalg på smartbandet ja så piper mobilen. Altså det lages flere og flere dingser for å finne ting. Det er altså et problem, vi er altså mange som leter etter noe.

Her i fra Thorbjørn Egner barnesang "Hvor er buksa min"
"Hvor er buksa mi, hvor er skjorta mi 
Hvor er munnspillet mitt med fire toner i 
Hvor er Jespers hatt, hvor er ditt og datt 
Hvor er pungen som jeg hadde fire kroner i 
Jeg er sikker på jeg hadde den i går"


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar