lørdag 27. juni 2015

Litt av hvert en lørdagsmorgen

Vi har nå bestilt oss billetter til Bakgården. Vi skal høre Onkel P og Marit Larsen. Jeg og guttungen vil høre Onkel P mens elstede karen vil høre  Marit Larsen. Fornøyd alle tre. Glede meg. Jeg synes Onkel P er veldig fllink, liker rapp og han synger på norsk.

Satt alene tidlig på morgen og spiste og leste avisen, helt stille, skvatt til med et rabalder ute på veradaen. Hva er det som skjer? Og der hang ei katt i gelenderet. Den hadde nok sittet under en av hagestolene, og lurt på småfuglene, da en av fuglene kom for nær, vips katta hoppet ut for å ta den, mens hagestolene for i mellom. Er bare glad katte ikke tok sånn fart at den fõr over gelenderet. Fuglen kom seg unna heldigvis.

Var også ute i hagen, tenkte jeg skulle ta opp litt løvetann, eller holde på i blomsterbed, stod en stund og frøs, det var nok best å gå inn, her måtte mye, mye klær på, kanskje votter også. Og da fikk løvetann og sommerblomster være. Mange fugler har ikke fått unger i år, da de ikke har klart å holde eggene varme, skjønne det godt, det har jo vært så kaldt i vår. Nei, hva er det viktigste plagget her nord, har nevnt det flere ganger, ullundertøy!

Var på koselig utdrikningslag for Monika i går, vi damer pyntet oss og møttes med mat og drikke. Jeg laget til og med en sang for anledningen, jeg som ikke kan dikte. Det er tanken som teller ikke sant? 

Til slutt et bilde fra hagen, klarte da å ta et bilde uten votter :). Ha en fin lørdag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar