søndag 21. juni 2015

Idag

Idag har det blitt to turer på meg, først med ei god venninne, en koselig tur. Fikk også sett et nytt flott kjøkken på veien. Det er ikke hver dag man går tur og havner i et nytt kjøkken :).Jeg fant ikke stien vi egentlig skulle gå, så Tore tok meg en ny tur for å vise stien. Må ta Monika med en annen dag, kanskje finner vi stien da.

Ellers har det vært mye hagearbeid idag. Bedene rundt platten nede har nå nok planter som heldigvis har fått litt størrelse. Det blomstrer ikke fullt, men det er fordi jeg har planter som blomstrer til forskjellige tider i løpet av sommeren. Jeg pusler ellers med nye prosjekter, alt nytt tar noen år før det begynner å se bra ut, iallefall her nord.

Ugress, les løvetann tar alltid tid. Løvetannfjernersprayen ødelegger planten, men blomsten blomstrer og frøer seg før planten blir ødelagt, hva er vitsen da, når frøene likevel sprer seg. Utrolig overlevelse mekaniske på løvetann. Nei, det beste er å ta opp hele planten. Jeg har krøpet rundt på plenen idag med en løvetannopptaket. Lurer på hva naboene har tenkt når jeg har krøpet rundt der.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar