mandag 5. januar 2015

Endringer

Har ommøblert i gangen. Nå er de gamle skapene samlet igjen. Litt forandring gjør seg.

Idag var det jobb igjen, etter 16 dager fri. Det var tungt å våkne av vekkerklokka som ringte høyt i dag tidlig,  den bråket  sånn at sidemannen min lurte på hva som skjedde. Til vanlig våkner jeg rett  før klokka ringer, og får slått den av før den ringer. Og minsten var så  trøtt stakkars. Ja, ja vi må tilbake til hverdagen. 

Mitt første  gjøremål på jobb var å få julepynten bort, juletre, stjerner og staker ble pakket bort. Nå er jula ferdig.

Det skrives idag i aviser og på facebook om fylte søppelkontainere på innsamlinspunkter der folk bare har slengt søppel rundt når kontainerne var fulle. Ja, det så ikke ut. Vi fylte selv bilen i går med aviser, melkekartongen, glass og lignende og kom til disse fullstappa kontainerne.  At folk bare slenger i fra seg?? Det var ting der som ikke skulle kastes også. Vi fikk plass til litt aviser, men måtte på tre plasser der det så like ille ut, før vi endte hjemme med det meste av søpla. Kommunen må nok bli flinkere til å tømme  disse, for oss som prøver å være flinke.

Jeg var på vekta  her en dag for å konstatere at også  jeg var gått opp i vekt. Kanskje  det måtte bli slankepulver på meg også, trimming av magfett og lignende, ser det er mye av det i blad/aviser nå. Men har tatt en til tur på vekta i går og kiloene ble nok redd for mine tiltak, for de er på vei bort. Det har vel blitt noen turer ekstra med naboene og de hjemme. Har en kropp lik min bestemor, hun var veldig tynn. Men det behøver alltid å være en fordel.

Tenkte her en dag å slutte med bloggen, vi får se.

Går uansett med godt mot inn i vårt nye år 2015.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar