lørdag 25. oktober 2014

Våre gamle ting

Denne gamle potetkassen fikk jeg hos min mor. Det var min søster som plutselig fant på det, og vips hadde jeg også en slik. Min mor hadde vasket dem rene for oss. Jeg hadde føtter fra en glasshylle jeg ikke brukte som jeg satte den på. og den er nå en bladkorg.

I bladkorga, les altmuligkassen, har det en tedens å bli mye rot, selvom det bare skulle være blad der. Nå har jeg lagt i skinnet mitt for å få bort rotet. Jeg synes skinnet bare ble i veien i sofaen, og nå kan de som ønsker det hente det for å sitte på det. 


Lysestaken her hadde min mann med når vi flyttet sammen. Den var ikke så fin da, men med mye pussing og gnikking ble den flott. Min mann fikk den av damen han kjøpte huset av på Stokmarknes.

Min svigermor og min søster er veldig glad i gamle ting. Jeg ser og lærer hos dem.


Her er et gammelt sett for sukkerbiter og fløte. Kjøpte dem for ingenting på brukthandelen på Sandtorg med min søster. De står i et av vinduene i kjøkkenet. Og de har skremt meg flere ganger med at fløtemugga ofte plutselig stod oppe i sukkerkoppen i sekstida på ettermiddagen. Har ikke funnet synderne men de har  heldigvis vært rolige lenge nå, for ellers hadde de vært kjørt tilbake. og det har jeg sagt til settet.


Fortsettelse følger....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar