søndag 24. august 2014

Søndagsmorgen i hagen

Søndags morgen. Jeg er våken tidlig, helt alene våken. Er ute en tur i hagen og så stilt ute, kun jeg og en katt ute. Og katten lager ikke noe lyd. Katten har en nydelig gråfarget og stor pels, et prakt eksemplar. Her skulle min 9 åring ha vært. Han har så lyst på et kjæledyr og høyest på lista er en katt.

Det er ikke noen vits å luke i noen bed. Gresset vokser lite nå. Tror ikke vi har klippet gresset mere enn 4 ganger i år, fordi det har vært så tørt i år. Og det blir nok ikke klippet mere i år heller.

Det er fukt i gresset, kjenne jeg ble litt våt på føttene, går rundt i crocs. Crocsene er velbrukte, litt ødelagte og med malingsflekker på, brukt når vi malte huset. I fjor lå de ute hele vinteren, de gjør nok det i år også. Og neste sommer er de på bena mine igjen.

Tenker å kjøpe epletre til neste år, går og ser hvor jeg bør ha det. Lunt bør det være. Oppe mot garasjen er nok plassen det bør stå, og da må en blomst flyttes. Jeg vil også sjekke ut med den eldste gartneren på Hageland om hvor epletre bør stå. Gartneren på Hageland er bare fenomenal, har fått mange gode råd i fra han. Han er flink og kan alt om hage og hagestell og han er synlig i gartneriet når man skal handle. Alle gartneri burde ha en slik som han, derfor handler jeg mest på Hageland.

Mange av blomstene er avblomstret, men noen blomstrer har lang blomstringstid slik som denne.

Jeg rusler inn, er noen våken her?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar