søndag 3. august 2014

Mine blomsterbed

Bed tar tid til å bli fine, og vokse seg store. Det har etterhvert blitt noen av dem i hagen vår. Men det tar tid å lage dem. Og jeg blir aldri ferdig. I tillegg klipping av kanter og luking av ugress. Men jeg liker dette!

Her er bedet ved steingjerdet, det begynner nå å komme seg. Selv om jeg synes det går sent.





Bedet på bildet under, er ved langveggen ved garasjen. Noen av blomstene er ferdigblomstret for lenge siden. Men sånn må det være i blomsterbed, det skal blomstre ulikt slik at det blomstrer noe hele sommeren.

De to gule småe buskene, Gulltopp (Genista tinctoria) er mine nyeste innkjøp. De tåler tørr jord og de er plassert på en plass det alltid er litt tørt.


Dette er i trappa, fremfor garasjebedet på langsiden.




Og her på nedre side av garasjen. Jeg er ikke fornøyd her, fordi det er overvokst. Her må jeg gjøre noe til neste år.



Og her er under trappe til verandaen.



Dette flotte rosetreet har jeg to av og er i det nyeste blomsterbedet mitt og er ved boden. Bildet av bedet får vente til resten av blomstrene blomstrer bedre.

Bedet i samme bilde er på motsatt side av garasjebedet. Det er rett ned i fra trappa i fra verandaen. Mye skygge her og ofte norda vind, vanskelig med blomster her.



Og bedet rundt platten nede.


I tillegg er det ripstrær, solbærtre,  to små rosetrær (ikke i bed).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar