torsdag 22. april 2021

Uten snø i hagen

Hagen er fri for snø, men det er kaldt enda så vi kan fort få snø igjen. I fjor hadde vi ca 50 cm snø den 16. mai, så mannen i huset tok snøfresere i hagen. Det var i fjor, i år ser det mye bedre ut. Det bare klør i fingrene mine for å begynne i hagen. Jeg har vært og raket litt, og da så jeg at harepus hadde vært og stusset min nye syrinhortensia. De runde, tørre bæsjene som ser ut som sagmuggkuler ligger rundt omkring. Det er mye harer nå og det har vært i noen år, det er ikke rev, så det er kanskje ikke så rart. Håper bare at flere planter/hagebusker ikke har hatt besøk av sultne harer eller mus. Det er også mye ørn i år, har sett 14 ørner samtidig over huset vårt, det er spesielt.

Fikk denne snap nå fra min sønn, to harepuser som satt hagen vår nå😊, og jeg fikk lov til å bruke bildet her i bloggen.


Som dere ser så har det snedd litt mens jeg satt her og skrev. Det regnet jeg med, og tenker det vil skje fremover enda. Tror ikke det vil holde seg, det er jo vår. Jeg er klar for at det skal bli grønt i hagen igjen. Klar med nye hageplaner.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar