søndag 7. oktober 2018

Sørvikfjellet

Endelig vært på Sørvikfjellet. Ser på internettsiden Til topps i nord at toppen er 607 meter over havet. Vi gikk opp i Kilbotn ved fotballbanen, fulgte deler av  årets Ti på topp løype til Laksen, opp til krysset til Sørvikfjellet, Nattmålssnuten og Allmennhytta. Tror vi gikk en tyngre vei enn vi skulle, men det var snø og vanskelig å se løypene. Vi gikk rett til venstre opp fra krysset helt til øverste punkt, og gikk så mot toppen opp og ned. En flott tur, og det var vakkert med snøen. Turen er litt over 8 km tur retur.

Litt spesielt at så og si det første jeg gjorde var å trø meg helt våt, skled på to trestammer når jeg gikk over ei elv, var våt langt opp på leggen, rant vann ut av den ena skoa. Trodde turen var ødelagt, men bestemte meg for å prøve videre.  Hadde heldigvis ullsokker på, at ull er bra for våta fikk jeg kjenne, merket etterhvert ikke at jeg var våt, frøs ikke på bena selvom vi gikk i snø.

Anbefale turen, kanskje lurt å gå første gang når det er bart, sånn at man ser stiene. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar