fredag 14. april 2017

Langfredag morgen

Familieselskap i går, det var bare koselig. Så koselig når vi møtes både min og Tore sin familie. Jeg tror alle koset seg også. Huset er ryddet etter besøket, det er helt ryddig. Hvor er guttungen sine ballonger som bruker å ligge rundt omkring, ingen kaffekopp på bord, ingen aviser liggende slengt? Ja, vi har nettopp ryddet etter besøket. Jeg er alene oppe nå, de andre sover. Ingen påskepynt heller fremme i år, jo se godt etter - et påskeegg er her. Glemte helt av pynten i år, og nu tar æ den i alle fall ikke opp.

Tenker at jeg har vel lyst til å få gulvene i kjøkkenet og stua lysere, det hadde vært fint. Det vil bli mye arbeid uansett hva vi velger. Har begynt å forberede en her hjemme, og han hørtes ikke så uvillig ut, men jeg tenker også, alt det arbeidet :).

Strikker på min kjole, er nesten ferdig ved selve bolen, og holder nå på med den ene armen. Tynt garn, det tar tid, men ser nå at det er mulig å bli ferdig. Veldig artig å strikke, men kan ikke strikke for mye om gangen, plages med skulder og nakke da.

Vi tenker oss på tur i dag, ikke nydelig sol i dag, men fint påskevær for det. Det er utrolig mye snø her hos oss. I skogen er det så mye, vi rakk en liten tur i går og  grunnet over knærne mange steder på vår vei. Hvordan skal alt klare å smelte bort, vi blir ikke å være fri for snø  her oppe før etter 17. mai tenker jeg.

Nei, nå kan jeg gå ned å vekke de andre, ha en fin langfredag. La dagen bli lang i dag.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar