fredag 6. mai 2016

Marianøkleblom

Det blåste så at jeg måtte holde blomsten i ro for å kunne ta bilde, marianøkleblom, vårblomst. Den vokser overalt. På bilde er den søt, ikke så søt i hagen, den blir nesten som løvetanna, overalt.

Idag åpnet XXL i Harstad, "yes" sier jeg. Og jeg fikk vært å handlet der. Nye joggesko og fritidsbukse til meg og fotballsko til minsten. Nydelig blå farge på fotballskoene. En flott butikk. Flott å få XXL til Harstad.

Har kjøpt olje med brunfarge til plattene idag, skulle kjøpt den i forrige uke, da det var finvær, melder bare regn videre, så går nok litt tid før vi går smurt de nye plattene som ble bygget i fjor.

Har også vært både på Hageland og Plantasjen, jeg er klar for planting og blomster ute. Må minne meg selv at vi bare er i begynnelsen av mai. Vi hadde fint vær forrige helg, men melder kaldere nå. Melder fint sør i landet, og VG og nyhetene kjører store oppslag om godværet der sør. Husker ikke at det var så mye styr når vi i nord hadde godvær. Det er jo bare været, hvorfor så mye styr??

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar