onsdag 28. desember 2022

Jul i kjøkkenet

Jul i vårt hvite kjøkken. Jeg er veldig glad i disse papirstjernene, så de måtte frem.

mandag 26. desember 2022

Papir juletrene igjen

Når jula pakkes bort blir jeg virkelig å savne de søte papir juletreene, kjøpt fra Lunt Hus i Narvik.

Stien langs sjøen

Stien langs sjøen første juledag, så nydelig

Årets juletre

Årets juletre ble satt lengst inn i stua, dekker ikke stuevinduene og lyset utenfra. Ble litt trangt for treet, men får ikke hjelpe, vil ha inn mest mulig lys.

lørdag 5. november 2022

Papir juletre

Søte papir juletre kom i posten i går, kjøpt fra Lunt Hus i Narvik. De ble straks satt på stuebordet. Klarer ikke å vente til jul nei.

søndag 16. oktober 2022

Tørket Tromsø palme

I år fant jeg tørket Tromsø palme, har tørket den litt ekstra selv. Jeg har også sprayet den med hårspray, håper den holder lenger. Plassert den i Luna krukke.

Puff ved sofa

Puff fra Bohus, offwhite.

Trefarget

Falt for bildet i serien 3D ART på Kremmerhuset med treramme, måtte kjøpe kurven fra HM i samme farge.  Gjorde seg med litt trefarge.

Oktober blomster

Tenk å plukke blomster fra hagen enda, vi er i oktober og i Nord-Norge. Dette er Phlox paniculata.

lørdag 8. oktober 2022

Blomstrer og det er blomstrer

Det er høst og det blomstrer for fullt

Nellik - Hotensia - Blodstorkenebb -  Physostegia virginiana - Høstflok - Revebjelle - Phlox paniculata

søndag 2. oktober 2022

Melåaksla

Siste dag for Ti på topp i år og turen gikk i nydelig høstvær til Melåaksla. Ti på topp sier turen er 915 meter over havet og 12 km tur retur.

Vi kjørte forbi fergeleiet på Refsnes (ca 2,5 km), og parkerte på parkeringsplass på øvre side av veien. Startet på grusvei, og gikk raskt av på sti til høyre som startet flatt før det gikk bratt oppover ca 2 km, ellers gikk det gjevnt oppover. Flott utsikt ned til fergeleie. Bildet øverst til høyre er toppen.

En nydelig tur.

søndag 14. august 2022

Stokkåsen

Stokkåsen på Tjeldøya er Ti på topp tur i år, Ti på topp sier turen er 13,6 km tur/retur, 446 moh. Gikk opp fra Sand på Tjeldøya på skogsvei/tursti, mye stein i veien. Går etter en stund brått over på sti til venstre mot Holheia, sti går videre og videre til nye topper, før vi til slutt kommer til Suråsen. Turen går gjevnt oppover, virker ikke tungt, det er lengden som sikkert er grunnen for at turen er merket som krevende av Ti på topp.

Ser over til Fjelldalsheia, Setertind og Hårberget.

Solcellelys

Kjøpt solcellelys/solcellelamper på Jula for å ha i hagen. De fungerer kjempe bra. To ble satt i trappa og to i bedet med vannbadet i.

mandag 8. august 2022

Stakketind og Steinvassfjellet

Steinvassfjellet er Ti på topp tur i år. Ti på topp sier turen er 7 km tur/retur og 420 moh, jeg mener toppen er 514 moh. Den er høyere enn fjellet Stakketind.

Vi gikk fra det høyeste punktet på Storjordveien, ved snuplass for busser, fulgte sti på høyre siden som var merket av Ti på topp. Vi så både Stakketind og Steinvassfjellet fra start, og gikk hele tiden mot fjellene, god sti. Det var bratte partier opp til toppene.

1. Stakketind 486 moh

2. Steinvassfjellet 514 moh

Rett før vi kommer opp på toppen til Stakketind gikk det sti til venstre til Steinvassfjellet. Vi gikk først på Stakketind, det var så kort dit.

Her er Steinvassfjellet

Så over til Finnslettheia og Sørvikfjellet.

fredag 29. juli 2022

Lågfjellet

Idag gikk turen først til Novtuva og så til Lågfjellet. Ti på topp heftet sier turen er 9,5 km og 560 moh, men via Nontuva er det nok ca 13-14 km, Nontuva er 604 moh. Vi gikk litt tilbake fra Nontuva og ned skråningen og forbi Høgfjellet, og til venstre bakfor Høgfjellet. Kunne nok også gått tilbake der stien deler seg og man skal opp til toppen med radiostasjonen, og ikke gått opp dit, men heller gått videre innover.

Vi var heldige og møtte 3 damer vi fikk gå sammen med til Lågfjellet, vei fra Nontuva til Lågfjellet er ikke merket, og vi visste ikke hvor toppen var. Det var 3 koselige damer.

Lågfjellet virket som en liten topp. Utsikt til Nontind, og til høyre Høgfjellet.

Når vi gikk mellom Nontuva og Lågfjellet så vi Elgen, Aunfjellet og Grytøyfjellene.

tirsdag 26. juli 2022

Fjellet Heia i Harstad

Liker å gå opp til fjelltoppen Heia. Toppen er 545 meter over havet. Går opp fra fotballhallen i Medkila, samme veien som til Linken/Maistua, men går videre oppover. Det går stort sett oppover fra start til slutt, så god trim. Flott utsikt fra toppen. Straks man kommer opp ser man fjellet Vardheia, fint å gå videre til. Til høyre ser man rett til fjellet Hinnstein, flott tur å gå alle tre på en gang,

Det regnet 2/3 av turen, mye stein, berg, og litt bratte partier, det kunne blitt veldig glatt. Jeg hadde heldigvis godt feste, mine siste fjellsko La Sportiva Ultra er jeg skikkelig fornøyd med.

mandag 25. juli 2022

Litlehornet

Idag på tur til fjellet Litlehornet, 498 meter over havet. Fjellet er på motsatt side av veien enn Keipen på Aunfjellet. Kjørte forbi parkeringsplass til Keipen, parkeringsplass til høyre på veien, litt på tur nedover mot Aun. God sti oppover hele veien som vi fulgte helt opp. Ser toppen fra veien/parkeringsplass. Flott utsikt til Grytøyfjellene, Elgen og Keipen. Toppen er i år Ti på topp tur. Det er en lite krevende tur. Vil tro turen er ca 4 km tur/retur.

lørdag 23. juli 2022

Lysekrona

Klarer ikke å bytte ut lysekrona, har prøvd å bytte, men lysekrona måtte tilbake. Flott lampe med lys på, men ikke så fin når lyset ikke er på.

Peon i hagen

Peoner blomstrer for fullt. Rosetrærne Polstjerne dekker snart rosebuen.

søndag 17. juli 2022

Ville blomster

Jeg brukte internett og søkte på Artsorakel for å finne ut hva blomsten het. Gikk inn på siden, hentet opp bildet og valgte Identifiser.

Vendelrot

Mjødurt

tirsdag 28. juni 2022

Signe

Kjøpt denne flotte kunstplakaten Signe fra Linn Wold. Har lenge letet etter et bilde, noe å ha på veggen, og så dette tidlig på Linn Wold sin nettside. Har letet både i butikker og på nettet, kom tilbake hele tiden til denne plakaten. Bildet kan også brukes uten paspatur.

Se også vår flotte, hvite vedovn Jøtul F305 LL

søndag 19. juni 2022

Toskevassfjellet

Idag gikk turen til Toskevassfjellet via Varden, begge er Ti på topp turer i år. Ti på topp sier Toskevassfjellet er 501 meter over havet, mens Varden 370. Vil tro hele turen var sånn ca 9-10 km.

Vi gikk fra Vik oppvekstsenter, gikk til venstre ca 200 meter og opp veien gjennom byggefeltet helt til veien delte seg og vi gikk til høyre og til slutten av veien. Deretter fulgte vi stien helt opp til Varden. Fra Varden gikk vi til venstre og fulgte stier som tidvis var dårlige, fulgte Ti på topp merkingen så vi fant frem. Vi så fjellet Toskevassfjellet hele tiden, og gikk rundt og bak det opp til toppen. Vi gikk ikke ned via Varden, men fulgte annen Ti på topp merket vei ned, kom ned på gammelveien i Vik.

Vi så rett ned på brua til Kveøya.

fredag 17. juni 2022

Vannspeil

Vannspeilet har nå fått glasskuler, bestilt på Finn.no. Det gjorde seg veldig. De flyter også.

onsdag 20. april 2022

Krukke Luna

Ny krukke i hus, Luna 40 cm høy, kjøpt fra RoyalDesign.no.  Den finnes også i 60 cm høyde. Jeg er så fornøyd.

søndag 27. mars 2022

Hvitt i stua

Tray sofabord fra HAY, i hvit lakkert metal. På bordet står en ball vase fra Cooee og Chapeau godteriskål fra Kitchentime.

Kjøkken Epoq

Deler av kjøkkeninnredningen Epoq.

lørdag 5. februar 2022

Tv-kroken

TV-kroken med pledd fra HM, puff fra Kid, stoler fra Skeidar. Sammenslåtte stoler blir som en sofa og vi kan sitte tre foran TVen.

mandag 24. januar 2022

Gardinstang

Endelig har vi fjernet gardinstanga på vinduene her. Har ikke hengt gardiner her på lang tid. Den blir nok ikke satt opp igjen. Får jeg lyst på gardiner så skal jeg kjøpe sånne korte stenger ikke bredere enn gardinene.

Stolen er Normann Copenhagen gyngestol. Kubus lysestake står på Tray sofabord.

søndag 23. januar 2022

Spisebordet igjen

Er så fornøyd med spisebordet. En blanding av Skala kjøkkenbord og Meza spisebord. Spisestolene er Merano, lyse gråe medsorte ben. Kjøpt på Bohus. På bordet en Flowerpot Vp9 bordlampe og Stoff Nagel lysestake fra Rum21.

lørdag 15. januar 2022

Teppe fra Homeroom

Teppe fra Hoomroom.no, kjempe fornøyd. Det forrige teppet fra Bohus ble fort stygt, tror det var robotstøvsugeren som ble for hardhendt på teppet.

søndag 9. januar 2022

Flowerpot bærbar lampe

Kjøpte denne flotte bærbare bordlampe, Flowerpot Vp9 bordlampe fra Rum21 med 25 % rabatt. Rum21 har rask levering og levert helt hjem, jeg er veldig fornøyd når jeg handler der.